Home Ads

الأحد، 26 يوليو 2020

الحلقه الثالثه من رهان المغرور بقلم فيروز محمد



الحلقه الثالثه من نور عيني



قصة رهان المغرور
البارت الرابع
اسر بتحدي:انا موافق
عمر: تمام اوي اودامك ثلاث شهور
اسر:ماشي يا عمر و انا موافق بس انت لو خسرت تحل عني و تيجي تقول هنا انك خسرت
عمر بتحدي:موافق
خرج كل من اسر و احمد خارج هذا المكان
احمد:ايه الي انت عملته ده
اسر:و هو انا الي اول ما سألني مالك قريت كل حاجة
احمد: غصبن عني
اسر:خلاص بقي اعتبر ان انا كمان غصبن عني
احمد:انا هقولك كلمتين ملهمش ثالث انت عندك اخت يلا عشان نمشي
اسر:يلا
ظل اسر يفكر طوال الليل غي هذا الرهان لكن كبريائه منعه من خسارة هذا الرهان
استيقظت بطلتنا صباحا اخذت حمامها ثم ارتدت هذا👇

و ارتدت طرحة باللون الاحمر
ثم خرجت الي والديها
بتول:صباح الخير
مصطفي: صباح النور
هالة:صباح الخير يلا عشان تفطري
بتول:ماشي
انتهت بتول من فطورها مع والديها ثم رحلت الي عملها
في فيلا اسر
اسر:صباح الخير
الام ليلي:صباح النور
هدير: صباحو يا برنس
اسر:نقي ملافظك يا بت
ليلي:بس انتو الاثنين ايه الكلام ده واحدة تقول صباحو يا برنس و التاني يقول نقي ملافظك يا بت ايه ده
انفجر اسر و هدير من الضحك
ليلي:طب انا قلت ايه يضحك دلوقتي الله
اسر:ولا حاجة يا ست الكل
ليلي:امتي يا اسر اشوفك و انت متجوز و اشيل عيالك
اسر بخبث:قريب جدا يا ست الكل
ليلي بفرح:بجد
اسر:ان شاء الله صحيح اومال فين بابا
ليلي بحزن:جاي بعد شهر
اسر:ماشي
ذهب اسر الي عمله
نذهب الي بطلتنا
كانت تركن سيارتها
اعلن هاتفها عن اتصال من ابن عمتها و اخيها سيف
في هذا الوقت وصل اسر و نظر الي بتول في اهتمام
بتول:hello sevo I miss you so much (اهلا سيفو لقد افتقدك كثيرا)
سيف:hello tola I miss you to (اهلا تولا انا ايضا افتقدك)
نزلت بتول من السيارة و تكلم و نزل اسر يتيعها خفية
بتول: what are you doing now(ماذا تفعل الان )
سيف:iam call you and will go to bed to sleep (بكلمك و هدخل انام)
بتول:emmmm time diffrance (امممممم فرق التوقيت)
سيف:when will you can travell here (متي تسطيعي ان تسافري هنا)
بتول:one month and I will be with you and you will return back with me to Egypt(شهر واحد و سوف اكون معك و انت سوف تعود معي الي مصر)
سيف و لقد لمعت في رأسه فكرة
سيف:ok sweety good by(حسنا حلوتي مع السلامة)
بتول:good by
ذهبت بتول الي مكتبها بينما ظل اسر يحدث نفسه
اسر في نفسه:يا تري كانت بتكلم مين و ليه كانت بتتكلم انجلش
دلف اسر الي مكتبه
اسر لماهي:هاتيلي البشمهندسة بتول
ماهي:حاضر يا فندم
دخلت بتول الي مكتب اسر
بتول:افندم
اسر بنبرة لم تعتدها بتول:اتفضلي اقعدي
بتول تنحت و قالت:نعم
اسر بضحكة خفيفة:مالك يا بنتي في ايه بقولك اقعدي
قعدت بتول بتوتر
يتول:اوعي يكون مقلب
اسر بضحك:هههههه متخافيش
بتول:مستر اسر انت سخن
اسر:لا بُصي يا بتول ايه رأيك نكون اصحاب بدل ما نكون اعداء
بتول:و الله انت شكلك سخن و بتخرف
اسر:ده احسن بكتير من ان نكون اعداء
بتول بتفكير:موافقة بس بشرط
اسر في نفسه:كمان هتتشرطي بس ملحوقة كله عشان اكسب الرهان
اسر:ايه هو
بتول:انك متشتمش و لا تزعق لحد من غير ما تتفاهم معاه
اسر علي مضض:موافق
مدت بتول يدها لتصافح اسر
بتول:friends
مد يده اسر لها
اسر:friends
احست بتول برعشة في جسدها
ثم سحبت يدها سريعا
اسر: بتول في سفرية لي شارم الشيخ عشان المشروع الجديد
بتول: هشوف اهلي و هرد عليك
اسر:لا انت المفروض تيجي
بتول:ان شاء عن اذن حضرتك يا مستر جاسر
اسر مقاطعا:قلتلك اسر اسر
بتول:سوري يا مستر اسر
اسر:قوليلي اسر
بتول:اوك عن اذن حضرتك
قال اسر في نفسه:اول حتة في الخطة نجحت
عادت بتول الي منزلها
بتول:ماما بابا انا عندي سفرية تبع الشغل لشارم الشيخ هقعد اسبوع
هالة:لا مفيش سفر
مصطفي:تعالي يا بتول جوة هقولك علي حاجة
بتول:حاضر يا بابا
ذهبت بتول مع ابيها
بتول: نعم يا بابا
مصطفي: انت متؤكدة انك عايزة تسافري
بتول:اه يا بابا حتي المدير طلع كويس
مصطفي:ازاي يعني
قصت بتول علي والدها محادثتها هي و اسر
مصطفي: خلاص يا بتول انا موافق و واثق فيكي
بتول:عمر ما الثقة هتتهد يا بابا
مصطفي:انا بقي هقنع امك
قفزت بتول فرحة الي احضان والدها
اقنع والد بتول امها و جاء يوم السفر
ايه رأيكم في البارت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

سامبوك

هناك حقيقة مثبتة منذ زمن طويل وهي أن المحتوى المقروء لصفحة ما سيلهي القارئ عن التركيز على الشكل الخارجي للنص أو شكل توضع الفقرات في.الصفحة التي يقرأها. ولذلك يتم استخدام طريقة لوريم إيبسوم لأنها تعطي توزيعاَ طبيعياَ -إلى حد ما- للأحرف عوضاً عن استخدام "هنا يوجد محتوى نصي، هنا يوجد محتوى نصي" فتجعلها تبدو (أي الأحرف) وكأنها نص مقروء




تعليقات

اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *