الحلقه الرابعه عشرمن رهان المغرور
ذهب اسر بينما ظلت بتول مكانها لكن جذب انتباهها وجود منظر رأئع فذهبت لتصوره و هي ذاهبة اصدمت بشخص
الشخص:بتول
بتول بفرحة:رامي
رامي بمرح:اه ياختي اومال شبحه
بتول:طول عمرك غتت
رامي:😝😝😝
ظل يبحث عنها و القلق يظهر علي وجهُ القلق لكن تبدل الي غضب حينما و جد بتول و اقفة تضحك مع احد الاشخصاص لا يعرف هويته بسبب وقوف هذا الشخص و ظهره لاسر
ذهب اسر و الشر يتطاير من عينه
اسر بعصبية:بقي ده يا هانم المكان الي قلتلك تستني فيه
كاد ان يكمل حديثه لكن تفاجئ بوجود رامي
بتول كادت ان تبكي:و الله كنت جاية اصور المكان ده و قابلت رامي
رامي علي مضض:ازيك يا اسر
اسر علي مضض:الحمد الله
رامي:انا مضطر امشي يا تولا عشان عندي شغل خدي ده الكارت بتاعي في ارقامي بتاعت روما عشان لو عزتو حاجة باي يا اسر
ثم ذهب بينما ظل اسر يشتعل غضبا من هذا الرامي فهو من لتقف معه حبيبته و زوجته
اسر بغضب:انتي ازاي تقفي معاه
بتول بخوف:رامي ده انا متربية معاه فهو زي اخويا فعادي لما وقفت معاه
اسر بعصبية:عادي اه عادي اني اقولك خليكيى في مكان و انتي متقفيش فيه و لا عادي اني افضل ادور عليكي زي المجنون و لا عادي بعد ما الاقي مراتي الاقيها واقفة مع واحد تاني و هاتك يا ضحك لا فعلا عادي
سقطت دموع بتول
بتول: اسر انا اسفة
اسر بضيق:يلا يا بتول نرجع
بتول:يا اسر
قال اسر مقاطعا اياها يلا نرجع يا بتول
عاد كلا من اسر و بتول الي الفندق
في الغرفة
بتول:يا اسر خلاص متزعلش
اسر:..............
بتول:يا اسورتي بقي
اسر:...........
بتول:انا غلطانة اني مشيت و سبت المكان بس والله المنظر شدني فقولت اصوره
اسر:........
بتول بطفولة:يوووووه اسر انت لو فضلت مخاصمني كده كتير مش عارفة هيحصل ايه
اسر ببرود:هيحصل ايه يعني
بتول:ما انا بقولك مش عارفة هيحصل ايه
حاول اسر كتم ضحكته لكنه فشل
اسر:ههههههههههه
بتول:مسامحني
اسر بوعيد:عارفة لو مسمعتيش كلامي او شفتك واقفة مع الواد رامي ده و الله ما هيحصل كويس قامت بتول بإحتضانو
مرت ايام و عاد كلا من اسر و بتول الي مصر
في احد الايام
اسر كان يستعد للذهاب الي عمله
اسر:بتول تولا يلا اصحي
بتول:لا يا اسر سبني شوية انام مش قادرة اصحي
اسر:بطلي كسل بقي يا تولا
بتول بتعب:و الله يا اسر تعبانة جدا
اسر بقلق:مالك يا بتول تحبي اجيبلك دكتور
بتول:لا يا اسر هنام شوية و هكون كويسة
اسر:ماشي يا تولا خلي بالك من نفسك
ثم قبل جبينها و ذهب
وصل اسر للشركة وقابل احمد صديقه
احمد:منور يا كبير
اسر:بنورك وحشني يا ابو حميد
احمد:و انت يا اسورتي
اسر بطفولة:انا مش اسورتك انا اسورة بتول و بس
احمد بضحك:هههههه ماشي يا سيدي ربنا يخليكو لبعض
ذهب اسر و احمد لاستكمال عملهم نعود مرة اخري لبتول
استيقظت بتول و هي تشعر بالدوار
نهضت بصعوبة ثم اتجهت الي الحمام سريعا لتستفرغ
مر اليوم دون ان يذكر فيه احداث عاد اسر من العمل و جلس هو و بتول علي العشاء
كانت بتول لا تأكل
اسر:يتول انتي مبتكليش ليه يا حبيبتي
بتول:مليش نفس يا
كادت ان تكمل كلامها لكن قامت سريعا الي الحمام لتستفرغ قام ورائها اسر
اسر بقلق:انتي كويسة يا بتول
بتول بتعب:اه يا حبيبي كويسة تلاقيني بس اخت برد في بطني
اسر: اجيبلك دكتور
بتول:لا لا لا هاخد مسكن و هنام
مرت ايام و التعب يزداد علي بتول
و في يوم كان سيف يريد مقابلة بتول فذهبت اليه و تقابله في كافيه
بتول:سيفو عامل ايه
سيف:الحمد الله عندي ليكي خبر حلو
بتول بتعب تحاول ان تقاومه:ايه يا سيفو
سيف بفرحة:انا و ندي هنتجوز
بتول بفرحة ممزوجة بتعب:الف مبروك يا سيفو
كان سيف و بتول علي وشك الخروج من الكافيه لكن وقعت بتول مغشيا عليها
سيف صارخا:بتول
حمل سيف بتول و ذهب بها الي المستشفي
كان هناك عيون تراقبهم
الشخص:الو
:خسر في حاجة جديدة
الشخص:البت تعبت يا ست هايدي و دلوقتي هيوديها المستشفي
هايدي:تمام خليك وراها و لو عرفت اي حاجة مهما كانت تافهة كلمني فاهم
الشخص: فاهم
نذهب الي المستشفي
يخرج الطبيب و علي معالم وجهُ إبتسامة
سيف:خير يا دكتور
الدكتور:الف مبروك المدام حامل
فرح سيف للغاية لانه سيصبح خال
و دخل سريعا لغرفة بتول
سيف بفرحة:مبروك يا تولا هتبقي احلا ماما
بتول بفرحة: و انت هتبقي احلا خال يا سيفو
سيف:اتصل بي اسر اقوله
بتول بفرحة: لا لا لا انا هروحله الشركة مفاجئة و هقوله هناك
سيف:ماشي يا بتول
بتول:بس الاول تعالي نروح الاول عند الكافيه اجيب عربيتي
سيف:اوك يلا بينا
هاتف الشخص هايدي
الشخص: هايدي هانم دي طلعت حامل و رايحة دلوقتي لجوزها في شركته
هايدي:ماشي خليك ماشي وراها و اول ما توصل كلمنى
ذهبت هايدي سريعا الي شركة اسر
في مكتب اسر دلفت هايدي دون استئذان
هايدي:اسر انا بحبك جدا
اسر بغضب :انتي ازاي تدخلي مكتبي كده
لاحظ اسر وجود السكرتيرة فأشار لها بالخروج خرجت السكرتيرة و اغلقت الباب
اسر:بس انا مبحبكيش و بحب مراتي
وصلت بتول الي الشركة و ذهبت الي مكتب اسر و لكن توقفت حيننا سمعت
كانت هايدي تقترب كثيرا من اسر و وضعت يده علي خصرها و قامت بإحتضانه
هايدي:بس انت بحبك جدا يا اسر سمعت هذا بتول و دخلت في هذه اللحظة و وجدت ذلك المشهد
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق