Home Ads

الأحد، 2 أغسطس 2020

الحلقه الثالثه من رهان المغرور بقلم فيروز محمد


الحلقه الثالثه
اسر:انا المدير
بتول بصدمة:نعم
اسر:كمان طرشة بقولك انا المدير
بتول خلاص انا ماشية بلاها شغل
اسر و قد لمعت في رأسه فكرة
اسر بسخرية:ايه خايفة مني
بتول:نعم اخاف منك انت ليه ان شاء الله
اسر بتحدي:اممم طب لو مش خايفة مني اشتغلي هنا
بتول بسخط:لا مش هشتغل هنا
اسر:يبقي خايفة مني
بتول بتحدي: لا مش خايفة منك و هشتغل هنا
اسر في نفسه:تمام اوي كده ده انا هوريكي ايام عشان تعرفي تزقيني ولا تعلي صوتك تاني عليا
بتول في نفسها:انا هوريك ايام هخليك تندم انك شغلتني من اصله
بتول:استاذ.....
اسر مقاطعا:استاذ اسر
بتول:اقدر ابدأ شغل من امتي
اسر بجد:من النهاردة و خلي السكرتيرة توريكي مكتبك
بتول:اوك عن اذنك
اسر:اتفضلي
بعد ان خرجت بتول من مكتب اسر
اسر:ده انا هخليها تشوف ايام عنب
دلف احمد الي مكتب اسر
احمد:انت بتكلم نفسك ليه
اسر:اصلي بشوف هعمل ايه مع البت بتول ديه
احمد:حرام عليك يا اسر بلاش تحطها في دماغك
اسر:هو انا لسه محطتهاش ده هحطها
اعلن هاتف اسر عن اتصال من اخته هدير
هدير:اسورة بقالك كتير مبتسألش عليا
اسر:انت عارفة الشغل يا دودو
هدير بسخرية:انت هتقولي ده انا اكتر واحدة عارفة الشغل و الnight club
اسر بحدة:انت عايزة ايه دلوقتي
هدير:قلت اسأل عليك بعدين ماما مش هادية عمالة تقول اسر فين اسر مجاش ليه و ابوكي اتأخر في السفر ليه
اسر:احنا مش هنخلص من الموضوع ده
هدير:علي فكرة انت المفروض تشوف امك ده انت حتي عايش معاها في نفس المكان يادوبك بتيجي الفجر و بعدين تروح شغلك بدري و انت مأثر في حقي انا و ماما و بابا
اسر:هدير انا اسف يا ستي ليكم عليا خروجة حلوة
هدير:بجد يا اسر
اسر:بجد يا عيون اسر انا هقفل بقي عشان عندي شغل
هدير:ماشي باي
بعد ان انتهي اسر من الحديث مع اخته
احمد:في ايه اسر
اسر:ماما يا سيدي مضايقة عشان مش بشوفها
احمد: طب و انت مش بتشوفها ليه
تنهد اسر ثم قال:عشان كل ما تشوفني تكلمني في موضوع الجواز و بعدين انا اتجوز لا و كمان اي حد يا ابني مفيش اي بنت تستاهلني
احمد:نفسي تبطل غرور يا اسر
اسر:قول الي تقولو سيبني بقي عشان هشوف هعمل ايه مع البت بتول
احمد: عارف مين صعبان عليا في الشركة ديه كلها
اسر بإستفهام: مين
احمد:بتول
اسر:ديه لسه هتشوف
احمد:ربنا معاها
اسر:صحيح كنت جاي ليه
احمد:عشان الورق ده لازم يتوقع
نتركهم و نذهب الي بطلتنا
ذهبت بتول مع السكرتيرة الي مكتبها و كان يوجد في المكتب
زميلين لها
بتول:السلام عليكم
رد خالد زميلها و نور زميلتها
خالد و نور:و عليكم السلام
بتول:انا بتول زميلتكم الجديدة
خالد:انا خالد و ديه خطبتي نور
بتول:تشرفنا
نور:الشرف لينا
بتول:هو الاستاذ ساهر المدير ده معاملته ازاي
خالد: قصدك اسر
بتول:what ever
نور:مغرور جدا و متكبر بشكل
بتول في نفسها:اممممم ده هيشوف ايام ده انا هكون عمله الاسود في الدنيا👿👿
دلفت سكرتيرة اسر الي مكتب بتول
ماهي:بتول مستر اسر عايزك
بتول:اوك
ذهبت بتول الي مكتب اسر
بتول:نعم يا مستر ساهر
اسر بغضب:اسمي اسر
بتول بسخرية:what ever
اسر:بت انت متعصبنيش
بتول:هو انا كلمتك يا مستر
اسر بتحدي:خودي بقي التصاميم ديه و عايزها تبقي جاهزة علي اخر النهار
بتول:و انا الحق اخلص كل دول امتي ان شاء الله
اسر:مش شغلي و لا انت خايفة و مبتعرفيش تعملي حاجة
بتول بتحدي:هتلاقيهم خالصين علي اخر النهار زي ما اتفقنا عن اذنك
رحلت بتول من مكتب اسر
اسر في نفسه: مش هتعرف تعملهم بسرعة
دخلت مكتبها و هي في كامل غضبها
بتول بغضب:كل ديه تصاميم
نور:في ايه مالك يا بنتي
بتول: مستر زفت ده طالب مني اكتر من عشر تصاميم
نور:معلش استهدي بالله كده و ان شاء الله هتخلصيهم
بتول:لا اله الا الله
خالد:و احنا هنساعدك
بتول:شكرا اوي يا جماعة
نور و خالد:العفو انتي اختنا
عَملت بتول بجد فهي قد انتهت من العمل المكلفة به من مديرها المغرور
خرجت بتول و ذهبت الي مكتب مديرها
بتول:مستر ساهر انا خلصت التصاميم
اسر بعصبية:يا بنتي قولتلك اسمي اسر اسر ايه دي كلمة من ثلاث حروف يعني مش صعبة
بتول:what ever
اسر اخذ منها التصاميم و بدأ بالاطلاع عليها فأعجبته التصاميم للغاية فكانا جميلة بحق
اسر في نفسه:يا بنت الايه لحقتي تعملي كل ده بس و الله ما انا سايبك الا و انت قايلة حقي برقبتي
بتول:احم ايه رأي حضرتك في التصاميم
اسر بلا مبلاه:مش بطالة
كفت هذه الكلمات بإثارة غضب بطلتنا
بتول بعصبية:اوك عن اذنك عشان متأخرش علي البيت
ذهبت يتول دون ان تعكي اهمية لهذا الكائن المغرور
رجعت بتول الي منزلها
و قصت كل ما مرت به اثناء اليوم لوالدها و ايضا بخصوص اسر
مصطفي:ايه الي خلاكي تشتغلي معاه يا بنتي
بتول: هو الي اتحداني
مصطفي: بس مينفعش كل حاجة عند كده
بتول: متقلقش يا بابا عليا انا داخلة ارتاح عشان تعبت من الشغل
مصطفي: ماشي يا بتول
نذهب الي مكان اخر حيث يزين الشيطان اعمال الناس
اسر بعصبية: يقي حتت بت زي تتحداني
احمد: اهدي يا اسر
اسر:مش ههدي غير ما اعرفها شغلها
احمد:بس...... ايه ده اسر بص مين هناك مش ده عمر
عمر شاب في 26 من عمره شاب وسيم و يغار و يكره اسر
اقبل عمر عليهم
عمر:ازيكم يا شباب
احمد:الحمد الله
اسر:..........
عمر:ازيك يا اسر
اسر بمضض: تمام
عمر بسخرية:مالك يا اسورة
احمد بعفوية:اصل هو مدايق من البت بتول الي خبطته في المطعم و طلعت بتشتغل عنده و اتحداها بس هي كسبت التحدي
اسر لكز احمد في قدمه
عمر بتفكير:اممممم ايه رأيك يا اسر اراهنك انك لو خليت البنت تحبك و اتجوزتها احل عنك و مش هتشوفني تاني و لو هي محبتكش و لا اتجوزته تيجي تقول هنا في المايك بتاع المكان انك خسرت الرهان
اسر بغضب:نعم
عمر بسخرية:ايه خايف من الرهان عشان انت مش هتقدر تعمله و انا هكسبك
اسر بتحدي:انا موافق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

سامبوك

هناك حقيقة مثبتة منذ زمن طويل وهي أن المحتوى المقروء لصفحة ما سيلهي القارئ عن التركيز على الشكل الخارجي للنص أو شكل توضع الفقرات في.الصفحة التي يقرأها. ولذلك يتم استخدام طريقة لوريم إيبسوم لأنها تعطي توزيعاَ طبيعياَ -إلى حد ما- للأحرف عوضاً عن استخدام "هنا يوجد محتوى نصي، هنا يوجد محتوى نصي" فتجعلها تبدو (أي الأحرف) وكأنها نص مقروء




تعليقات

اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *