Home Ads

السبت، 1 أغسطس 2020

الحلقه الثانية من قصة رجل هز عرش النساء بقلم شروق الشرقاوي


الحلقه التانيه
=======
جزء من الحلقه اللى فاتت

ومن ساعه ما احمد ساب هدير ورح الشغل وهو بيفكر وبيكلم نفسه

احمد لنفسه : ليه الدكتور عازنى لوحدى يارب ميكونش اللى فى دماغى ...
يارب ميكونش الحلم دا ليه علاقه بالموضوع
احمد : ربنا يخليكى ليا يا هدير ويطول فى عمرك كمان وكمان

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد خلص شغله وجيه ميعاد الدكتور وهو فى الطريق هدير كلمته

هدير : ها يا حبيبى وصلت للدكتور ولا لاء

احمد : خلاص يا حبيبتى انا وصلت قدام العماره اللى فيها العياده

هدير : خلاص يا حمووودى اول ما تطلع من عند الدكتور طمنى

احمد : اوكى يا حبيبى .... سلام

هدير : سلام

احمد طلع للدكتور واستنى دوره وبعد كه دخل للدكتور
الدكتور رحب بيه وبعد كده قاله

الدكتور : اهلا يا استاذ احمد .. واخبار مدام هدير ايه

احمد : الحمد لله يا دكتور كله بخير ... خير يا دكتور حضرتك طلبتنى لوحدى ليييه

الدكتور : اطمن يا استاذ احمد ... كل شئ بخير بس ............

احمد : بس ايه يا دكتور اتكلم ارجوك

الدكتور : يا استاذ احمد مدام هدير عندها مشاكل فى الحمل

احمد سمع كلام الدكتور وسرح وافتكر الكابوس اللى حلم بيه وظهر ع ملامحه القلق والخوف من تااانى

الدكتور : استاذ احمد .. حضرتك معايا سرحت فى ايه

احمد : هاااا .... لاء ولا حاجه بس يعنى ايه معنى كلام حضرتك ...
يعنى هدير مش هتخلف

وهنا احمد عينيه اتملت بالدموع واحمد حابسها بالعافيه والدكتور قاله

الدكتور : مين قال كده ..... خير ان شاء الله
هى بس عندها مشاكل وبالعلاج ان شاء الله هتكون بخير

هنا احمد اترسمت ع ملامحه علامات الارتياح والطمانينه وابتسم للدكتور وقاله

احمد : يعنى فى امل يا دكتور صح

الدكتور : صح يا استاذ احمد بس اهم حاجه انها متعرفش حاليا عشان اهم حاجه فى كورس العلاج ان تكون نفسيتها مرتاحه و مطمئنه لان ده هيأثر فى علاج حالتها

احمد : طب هنعمل ايه يا دكتور وهتاخد العلاج ازاى وهى متعرفش

الدكتور : انت ممكن تحطهولها فى الاكل او فى عصاير وتشربهلها

احمد : اوكى يا دكتور ... وانا هاخد اجازه من الشغل وهنسافر نقضى كام يوم فى اى مكان هادى

الدكتور : احسن برده ..... وده هيفدها كتير فى حالتها النفسيه
اهم حاجه متتعرضش لاى ضغوطات

احمد : طبعا يا دكتور ... حضرتك متقلقش انا هخلى بالى من كل ده

الدكتور : اوكى خلاص وان شاء الله كل حاجه تكون بخير

احمد : طيب يا دكتور ... هنعمل ايه فى التحاليل لو سالت عليها

الدكتور : متخافش يا استاذ احمد ... انا عملت حسابى وغيرت فى التحاليل وخلتها طبيعيه عشان لو حب تشوفها .... ولو سالت ايه سبب التاخير قولها
ده طبيعى ومفهوش قلق

احمد : ابتسم وارتاح من جواه ... وسلم ع الدكتور ومشى

احمد وهو فى الطريق عمال يفكر ويكلم نفسه

احمد لنفسه : ان شاء الله خير ... وباذن الله هتكونى بخير يا هدير
وانا هعمل كل اللى يقدرنى عليه ربنا عشان اسعدك

احمد كلم اميره وحكلها ع اللى حصل

احمد : اوعى يا اميره تجبلها سيره لان زى ما قولتلك الدكتور قال اهم حاجه نفسيتها تكون مرتاحه وكويسه

اميره : متخفش يا احمد ش هقول حاجه ولا هجيب سيره لاى حد وان شاء الله خير يا حبيبى وتجيبو دسته عيال

احمد : يسمع منك ربنا يا اميره انا اهم حاجه عندى هدير .... كمان انا فكرت هاخد اجازه من الشغل و هنسافر انا وهدير نقضى كام يوم فى شرم الشيخ

اميره : فكره برده والله ... خلاص تروحوا وترجعوا بالسلامه

احمد : انا هقفل بقا عشان وصلت البيت بوسيلى الولا كيمو حبيب خاله

اميره : اوكى حاضر من عنيا سلملى ع هدير

احمد يوصل ان شاء الله ... سلام

اميره : سلام

احمد وصل البيت وكان عامل لهدير مفاجئه واول ما دخل البيت ....................

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ياترا احمد لاقى ايه
ياترا احمد هيعمل ايه مع هدير

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

سامبوك

هناك حقيقة مثبتة منذ زمن طويل وهي أن المحتوى المقروء لصفحة ما سيلهي القارئ عن التركيز على الشكل الخارجي للنص أو شكل توضع الفقرات في.الصفحة التي يقرأها. ولذلك يتم استخدام طريقة لوريم إيبسوم لأنها تعطي توزيعاَ طبيعياَ -إلى حد ما- للأحرف عوضاً عن استخدام "هنا يوجد محتوى نصي، هنا يوجد محتوى نصي" فتجعلها تبدو (أي الأحرف) وكأنها نص مقروء




تعليقات

اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *