الجزء الاولي من احببت يهودية
يهودية يا محمود !! على اخر الزمن عايز تتجوز يهودية ؟ من قلة المسلمين طب حتى كنت قولت مسيحية زي هشام عفيفي اهون بكتير من اليهودية
يا ماما بحبها
حب ايه وزفت ايه يا اخي حب ايه ونيلة ايه يهودية تربيلك ولادك وتعلمهم يعملو
زي ما اسرائيل بتعمل في المسلمين .. يا نهار اسود الله يخربيت الحب وسنين الزفت على دماغمك سلام انا هقفل السكةمشيل هل فقدتي عقلك لكي تتزوجي بمسلم عربي !!
نحن من الممكن ان نعرف لماذا وكيف فكر في ذلك .. انما انت كيف تفكرين هكذا هل فقدت صوابك مشيل !!
دموع ملت عنيها خوفا على حبنا خايفة اهلها يغصبوها تبعد عني .
ماذا اقول للحخامات والعائلة وكل من يتحدث معي فى ذلك الامر
انا لا اريد الذهاب الى اسرائبل مرة اخري سوف اعيش هنا مع محمود الى الابد
مشيل ان لم تمسحين كل هذه الخزعبلات سوف اتواصل مع السفير المصري لكي يتصرف مع ذلك السافل لكي يبعدوه عن طريقك
لما انت صامته ماريا وابنتك تتصرف هكذا
مشيل حبيبيتي انا امك اعرف مصلحتك افضل منك عليك التراجع عن ذلك القرار مشيل من اجل والدتك وسوف تتزوجين عندما نذهب ألي اسرائيل
اتزوج من ؟
بولا حنانية ابن الحخام اديل
لن اتزوج بذلك الشاب ولو ستاخذون روحي انا لم اتزوج غير محمود عليكم العلم بذلك
مالو بولا مشيل لكي تصرخين هكذا ؟
ابتدت تعيط من تانى ومش سامعة اى كلمة من اللى بيقولها ابوها وامها كل اللى في بالها ازاى هتعيش من غيري وبليل كلمتنى فى التليفوم
محمود انا اريد ان اهرب من مدينة شرم الشيخ واتزوج بك لكي اتخلص من اهلي
لا يا مشيل مينفعش تهربي من اهلك وتيجي معايا من غير موافقتهم انا خايف عليكي وغير كده انا لو وافقت وهربتك من هنا الدنيا هتتقلب عليا عشان انتى من اسرائيل نازلة شرم تصيفي وانا هنا بشتغل في الفندق يعني هيرفو انتى هربتي مع مين
ردت عليا بهدوء
عليك فعل ذلك من اجلي افعل ذلك من اجل من تحب وعندما يحدث شئ سوف اقول اننى من زهبت معك وسوف اتحمل المسؤلية لكي لا يصيبك مكروه
خدت نفسي وسكت دقيقية قلتلها
يامشيل مش هينفع سيبك من رد فعل الشرطة انا مش عايزك تغضبي هلك بسبيي انا
سكتت وسامع صوتها بتعيط فا قلتلها
ميشيل انا بحبك
وانا ايضا احبك محمود
لو فعلا بتحبيني اسمعي كلامي بلاش تعملى كده واصبري يمكن ابوكي يوافق
ردت عليا بكل غضب
انا اريد ان اذهب معك الان عليك العمل من اجل ذلك وان لم تفعل سوف انتحر
قلتلها وانا بعيط لا يا مشيل اوعي تعملى كده اهدي و اسمعيني ياحبيبتي انا بحبك قوي بس الظروف مش هتسمح اننا نتجوز انتى اهلك مش موافقين وانا كمان اهلى مش موافقين فا قدامنا حل من اتنين يا اما نتجوز وانا اخسر اهلى وانتى كمان تخسري اهلك ونعيش كده من غير اهل او نبعد عن بعض
ردت عليا ببكاء لا تفعل ذلك ارجوك انا احبك لا تفعل ذلك بي
قلت لها اهدي يا مشيل اهدي وانا هتصرف هشوف حل فى الموضوع ده
كيف ذلك ؟
هاجي الجناح بتاعكم اقابل ابوكى وامك النهاردة
********
انتظرو الجزء الثاني
احببت يهودية
********
يهودية يا محمود !! على اخر الزمن عايز تتجوز يهودية ؟ من قلة المسلمين طب حتى كنت قولت مسيحية زي هشام عفيفي اهون بكتير من اليهودية
يا ماما بحبها
حب ايه وزفت ايه يا اخي حب ايه ونيلة ايه يهودية تربيلك ولادك وتعلمهم يعملو زي ما اسرائيل بتعمل في المسلمين .. يا نهار اسود الله يخربيت الحب وسنين الزفت على دماغمك سلام انا هقفل السكة
مشيل هل فقدتي عقلك لكي تتزوجي بمسلم عربي !!
نحن من الممكن ان نعرف لماذا وكيف فكر في ذلك .. انما انت كيف تفكرين هكذا هل فقدت صوابك مشيل !!
دموع ملت عنيها خوفا على حبنا خايفة اهلها يغصبوها تبعد عني .
ماذا اقول للحخامات والعائلة وكل من يتحدث معي فى ذلك الامر
انا لا اريد الذهاب الى اسرائبل مرة اخري سوف اعيش هنا مع محمود الى الابد
مشيل ان لم تمسحين كل هذه الخزعبلات سوف اتواصل مع السفير المصري لكي يتصرف مع ذلك السافل لكي يبعدوه عن طريقك
لما انت صامته ماريا وابنتك تتصرف هكذا
مشيل حبيبيتي انا امك اعرف مصلحتك افضل منك عليك التراجع عن ذلك القرار مشيل من اجل والدتك وسوف تتزوجين عندما نذهب ألي اسرائيل
اتزوج من ؟
بولا حنانية ابن الحخام اديل
لن اتزوج بذلك الشاب ولو ستاخذون روحي انا لم اتزوج غير محمود عليكم العلم بذلك
مالو بولا مشيل لكي تصرخين هكذا ؟
ابتدت تعيط من تانى ومش سامعة اى كلمة من اللى بيقولها ابوها وامها كل اللى في بالها ازاى هتعيش من غيري وبليل كلمتنى فى التليفوم
محمود انا اريد ان اهرب من مدينة شرم الشيخ واتزوج بك لكي اتخلص من اهلي
لا يا مشيل مينفعش تهربي من اهلك وتيجي معايا من غير موافقتهم انا خايف عليكي وغير كده انا لو وافقت وهربتك من هنا الدنيا هتتقلب عليا عشان انتى من اسرائيل نازلة شرم تصيفي وانا هنا بشتغل في الفندق يعني هيرفو انتى هربتي مع مين
ردت عليا بهدوء
عليك فعل ذلك من اجلي افعل ذلك من اجل من تحب وعندما يحدث شئ سوف اقول اننى من زهبت معك وسوف اتحمل المسؤلية لكي لا يصيبك مكروه
خدت نفسي وسكت دقيقية قلتلها
يامشيل مش هينفع سيبك من رد فعل الشرطة انا مش عايزك تغضبي هلك بسبيي انا
سكتت وسامع صوتها بتعيط فا قلتلها
ميشيل انا بحبك
وانا ايضا احبك محمود
لو فعلا بتحبيني اسمعي كلامي بلاش تعملى كده واصبري يمكن ابوكي يوافق
ردت عليا بكل غضب
انا اريد ان اذهب معك الان عليك العمل من اجل ذلك وان لم تفعل سوف انتحر
قلتلها وانا بعيط لا يا مشيل اوعي تعملى كده اهدي و اسمعيني ياحبيبتي انا بحبك قوي بس الظروف مش هتسمح اننا نتجوز انتى اهلك مش موافقين وانا كمان اهلى مش موافقين فا قدامنا حل من اتنين يا اما نتجوز وانا اخسر اهلى وانتى كمان تخسري اهلك ونعيش كده من غير اهل او نبعد عن بعض
ردت عليا ببكاء لا تفعل ذلك ارجوك انا احبك لا تفعل ذلك بي
قلت لها اهدي يا مشيل اهدي وانا هتصرف هشوف حل فى الموضوع ده
كيف ذلك ؟
هاجي الجناح بتاعكم اقابل ابوكى وامك النهاردة
********
انتظرو الجزء الثاني
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق